Veelgestelde vragen

Hier vind je alle veel voorkomende vragen. Staat je vraag er niet bij mail ons dan op info@mylocals.nl

  • Over MyLocals

  • Hoe werkt MyLocals?

    Wanneer je de postcode van jouw werk invult kun je zien welke leveranciers bij jou bezorgen. Kies vervolgens een van de leveranciers en plaats de producten in je winkelmand. Daarna vul je jouw adres- en betaalgegevens in. Wij zorgen er vervolgens voor dat de bestelling op het door jou gekozen moment bezorgd wordt.

  • Voor wie is MyLocals?

    MyLocals is bestemd voor alle bedrijven in Nederland. Groot, middel of klein? Eén vestiging of meerdere vestigingen? MyLocals is geschikt voor ieder bedrijf.

  • Waar en wanneer kan ik MyLocals gebruiken?

    Je kunt altijd & overal in Nederland gebruik maken van ons platform. Door het invullen van een postcode zie je welke lokale leveranciers er bezorgen op jouw gewenste afleverlocatie.

  • Wat voor soort leveranciers vind ik op MyLocals?

    Onze lokale leveranciers worden zorgvuldig geselecteerd. Ons aanbod is zeer divers: van lunches tot overwerkmaaltijden en van bloemen tot gebak. Iedere dag wordt ons aanbod trouwens uitgebreid met leuke nieuwe hippe lokale bedrijven.

  • Kunnen alleen bedrijven bestellen bij MyLocals?

    MyLocals is helemaal afgestemd op zakelijke gebruikers, maar dit betekent niet dat particulieren niet mogen bestellen via ons platform. Het is voor particulieren echter niet mogelijk om op rekening te bestellen.

  • Account

  • Hoe kan ik een account aanmaken?

    Je kunt zowel voor als tijdens het plaatsen van een bestelling een account aanmaken. Rechts bovenin je scherm vind je de knop Aanmelden. Wanneer je nieuw bent op MyLocals, kun je jezelf hier registreren. Ook kun je ervoor kiezen om tijdens de afronding van je bestelling een account aan te maken, dit wijst zichzelf.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

    Indien je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je deze gemakkelijk opnieuw aanvragen. Door je e-mail adres hier in te vullen wordt er automatisch een nieuw wachtwoord verstuurd. Wanneer je jouw e-mailadres bent vergeten, dan kun je altijd contact met ons op opnemen via 088-0220333.

  • Waar kan ik inloggen?

    Rechts bovenin je scherm vind je de knop Aanmelden. Hier kun je met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op jouw account. Wanneer je nieuw bent op MyLocals, kun je jezelf hier registreren.

  • Hoe werkt het delen van één bedrijfsaccount met collega’s?

    Het is mogelijk om samen met jouw collega’s een account te delen. Zo komen alle bestellingen van jouw bedrijf in één account, hierdoor is overzicht bewaren geen enkel probleem. En wanneer jouw aanvraag voor op rekening betalen is goedgekeurd, kunnen alle gebruikers in jouw account gebruik maken van deze optie. Je maakt je account zelf aan en nodigt daarna gebruikers via de e-mail uit. Zij kunnen daarna van dezelfde voordelen gebruik maken als jij.

  • Bestellen

  • Waar kan ik bestellen en uit welke restaurant kan ik kiezen?

    Wanneer je de postcode van jouw bedrijf invoert krijg je een overzicht van alle locals uit de buurt. Er wordt momenteel hard gewerkt om dit aanbod nog beter te maken. Blijf dus regelmatig kijken waar je kan bestellen.

  • Hoeveel uur van tevoren kan ik nog bestellen?

    Dat is verschillend per leverancier. Je kunt dit zien op de overzichtspagina en onder het kopje voorwaarden op de menukaarten.

  • Hoe ver kun je vooruit bestellen?

    Bij MyLocals kun je onbeperkt vooruit bestellingen inplannen. Heb je bijvoorbeeld iedere vrijdag een lunch nodig? Dan kun je deze alvast voor een paar maanden vooruit bestellen. Bespaart je een hoop tijd!

  • Zijn de prijzen bij MyLocals hetzelfde als wanneer ik rechtstreeks zou bestellen?

    Jazeker, deze prijzen zijn natuurlijk gewoon hetzelfde als wanneer je rechtstreeks zou bestellen bij onze leverancier. Wel zo eerlijk!

  • Is er een minimum bestelbedrag?

    Het minimum bestelbedrag verschilt per leverancier. Je kunt dit zien onder het kopje voorwaarden op de menukaart van onze local.

  • Wat zijn de bezorgkosten?

    De bezorgkosten verschillen per leverancier. Je kunt dit zien onder het kopje voorwaarden op de menukaart van onze local. In sommige gevallen gelden er enkel tot een bepaald bestelbedrag bezorgkosten.

  • Wat gebeurt er na het plaatsen van mijn bestelling?

    Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Wij zorgen ervoor dat jouw bestelling op het door jouw gewenste bezorgmoment zal worden geleverd.

  • Wat is een kostenplaats en een referentie?

    Je kunt een kostenplaats en referentie invullen indien jouw bedrijf dit wenst voor de facturatie. Deze gegevens komen op de factuur te staan zodat de administratie de factuur nog makkelijker kan verwerken.

  • Hoe weet ik of de bestelling geplaatst is?

    Nadat je een bestelling plaatst ontvang je een bevestigingsmail van MyLocals. Let op: Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen is de bestelling niet juist verwerkt. Kijk voor de zekerheid op je accountpagina bij de tab `Mijn laatste bestellingen`. Staat de bestelling hier niet tussen, dan is de bestelling niet ontvangen. Plaats je bestelling opnieuw of neem contact met ons op via 088-0220333 of info@mylocals.nl.

  • Kan ik mijn voedselallergieën opgeven?

    Natuurlijk! Wanneer je deze invult in het opmerkingenveld zal hier rekening mee worden gehouden.

  • Kan ik de allergenen zien bij een product?

    Als de local ons de allergenen heeft doorgegeven vind je die bij de producten op de menupagina. Klik op een bepaalt product en dan zie je de allergenen in het scherm dat rechts uitklapt.

  • Ik wil mijn bestelling graag wijzigen, hoe kan dat?

    Neem contact met ons op via 088-0220333 of info@mylocals.nl. Wij gaan dan direct met jouw wijziging aan de slag. Helaas zal het niet altijd mogelijk zijn, maar we doen ons best!

  • Ik wil mijn bestelling graag annuleren, hoe kan dat?

    Wanneer je meteen na het plaatsen van je bestelling (of uiterlijk 12 uur voor levering) contact opneemt met ons, dan is het misschien nog mogelijk de bestelling te annuleren. Het kan echter voorkomen dat de leverancier de bestelling reeds klaar heeft en deze onderweg is, in dit geval is het helaas niet mogelijk de bestelling te annuleren.

  • Wanneer wordt er geleverd?

    Je kunt zelf een aflevermoment kiezen, je bestelling wordt dan rond dat moment geleverd. Let op: onze bezorgers hebben een half uur speling. Je bestelling kan dus een half uur voor of een half uur na de gewenste aflevertijd worden geleverd.

  • Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

    De verpakking verschilt per gerecht en de leverancier waar je bestelt. Al onze leverancier zorgen er voor dat het eten zo lekker mogelijk blijft. Als je opmerkingen hebt over de verpakking of de presentatie van de bestelling, neem dan gerust contact met ons op via info@mylocals.nl.